Akın, açıklamasında şu ifadeleri kullandı; “Bartın Belediyesi olarak bu zorlu salgın sürecinde üzerimize düşen görevi layıkıyla yerine getirmeye çalışıyoruz. Çalışanlarımızın sağlığına dikkat ederek Bartın’da yaşayan tüm vatandaşlarımızın belediye hizmetlerinden yararlanmasında aksaklık olmaması için gerekli planlarımızı yaparak hizmetlerimize devam ettik. Bartın İl Hıfzıssıhha Kurulu kararlarına büyük bir titizlikle uyduk. Tüm kurumlarla birlik ve beraberlik içerisinde çalışma gerçekleştiriyoruz.  Bu süreçte tüm birimlerimizle mücadele vererek, gece gündüz demeden çalışıyoruz.

“65 Yaş Üstü Vatandaşlarımızın Evlerine Maske Gönderdik”

Zor zamanları birlikte atlatmaya devam ediyoruz. Geçen yıl bu zamanlarda halkımızın maske teminine yardımcı olabilmek için Belediyemizce ücretsiz maske dağıtımına başladık ve 2020 yılında halkımıza ve personelimize 248.000 adet maske verdik. 65 yaş üstü vatandaşlarımızın evlerine maske gönderdik, market önlerinde, pazaryeri girişlerinde, halk otobüslerinde, kavşak suyu çeşmelerinde halkımıza ücretsiz maske dağıttık.

“Dezenfektasyon Çalışması Gerçekleştiriyoruz”

Halkımızın Pandemiden etkilenmemesi için şehrin dört bir yanını dezenfektan maddelerle yıkıyoruz. 9 Mart’tan bu tarafa dezenfekte merkezleri kurarak, bütün Bartın’ı 7-8 defa dezenfekte ettik. Tabii cadde ve sokakların yanı sıra şehir merkezindeki tüm camilerimizde, piknik alanlarında, umumi tuvaletlerde, pazaryerlerinde, müzelerde, belediyeye ait hizmet binalarında, otobüs duraklarında, muhtarlık bürolarında, çöp konteynerlerinde ve kavşak suyu çeşmelerimizde de aynı çalışmayı yapıyoruz. Bakteri ve virüslere karşı Sağlık Bakanlığı onaylı dezenfektan maddelerle önlem amaçlı dezenfektasyon çalışması gerçekleştiriyoruz.

“50 Binin Üzerinde Aracı Dezenfekte Ettik”

Bartın Belediyesi Araç Dezenfeksiyon İstasyonu kurarak bugüne kadar 50 binin üzerinde aracı dezenfekte ettik. 19 Mart 2020 tarihinde kurulan istasyonumuzda il genelinde yolcu taşımacılığı faaliyetlerini sürdüren M ve H plakalı toplu taşıma araçları, ticari taksiler, kamu kurumlarına ait araçlar, sağlık çalışanları, muhtarlar, emniyet ve askeri personel, PTT ve Telekom çalışanları, basın mensupları, fabrika ve benzeri kuruluşların personel servisleri, elektrik kurumu, doğalgaz ve belediye çalışanlarının araçlarını ücretsiz dezenfekte ediyoruz. İstasyonumuz hafta içi ve Cumartesi günleri 08.30 ile 17.30 saatleri arasında hizmet veriyor. Salgın hastalıklara karşı toplu taşıma araçlarındaki riski azaltmaya yönelik bu çalışmamız büyük önem taşıyor. Bu süreçte 4 bin 535 genel dezenfektan, 2 bin 30 LT el dezenfektanı, 35 bin çift eldiven ve yaklaşık 248 bin maskeyi halkımıza ve belediye çalışanlarımıza ücretsiz dağıttık. Sağlık çalışanlarımıza ücretsiz ulaşım hizmeti sağladık. Salgın döneminde vefa grubu çalışmalarımız büyük bir özveri ile devam etti.

“Maske, Mesafe ve Hijyen Hepimizi Korur”

Tüm bu çalışmalarımızın yanı sıra asıl önemli olan vatandaşlarımızın tedbirlere uymasıdır. Bu zorlu süreçte hepimize büyük görevler düştüğünü unutmayalım. Acil işimiz olmadığı müddetçe sokağa çıkmayalım. Hep birlikte maske, mesafe ve hijyen kurallarına uyalım. Pandemi döneminde tüm tedbir kurallarına uyan vatandaşlarımıza teşekkür ediyorum. Bu salgında hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet diliyor ve yakınlarına başsağlığı diliyorum. Salgının başından beri büyük bir özveri ile çalışan sağlık çalışanlarımıza tüm vatandaşlarımız adına teşekkürü bir borç biliyorum.”

TEDBİR ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRİLDİ

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Özel Halk Otobüsleri Durak Başkanı Zekai Özdemir ve durakta görev yapan şoför esnaflarını makamında ağırladı. Sohbet havasında geçen ziyarette Başkan Akın, uygulanan tedbir çalışmalarıyla ilgili fikir alışverişinde bulundu. Durak Başkanı Özdemir’in belediye çalışmalarıyla ilgili talep ve önerilerini de dinleyen Akın, Bartın İl Hıfzıssıhha Kurulu kararları doğrultusunda halk otobüslerinde uygulanan kuralları değerlendirdi. Ziyaret sonrası açıklama yapan Akın; “Özel Halk Otobüsleri Durak Başkanı Sayın Zekai Özdemir ve durakta görev yapan şoför dostlarımız belediyemizi ziyaret ettiler. Şoför esnafımızın belediyemize gerçekleştirdiği ziyaretlerinde tedbir çalışmalarıyla ilgili fikir alışverişinde bulunduk. Kendilerine nazik ziyaretleri için teşekkür ediyor, tüm şoför esnafımıza kazasız belasız, hayırlı, bol kazançlı işler diliyorum” dedi.

“ÇALIŞMA HAYATINDA BAŞARILAR DİLİYORUM”

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Gençlik İçin Hareket Derneği Eski Başkanı Ahmet Abalı’yı makamında ağırladı. Sohbet havasında geçen ziyarette Başkan Akın, nazik ziyareti için Abalı’ya teşekkür etti. Akın, ziyaret sonrası yaptığı açıklamasında; “Gençlik İçin Hareket Derneği Eski Başkanı ve Bartın Üniversitesi mezunlarımızdan Sayın Ahmet Abalı belediyemizi ziyaret etti. Değerli kardeşimizle dernek başkanlığı zamanında güzel projeler gerçekleştirilmiştik. Emeklerinden dolayı teşekkür ediyorum.

Bartın Belediyesi olarak derneklerimizle birlikte projeler üretiyoruz. Bizlere ilettikleri projelere imkanlarımız ölçüsünde destek vermeye çalışıyoruz. Öğrenci kardeşlerimizin derneklerde görev alıp, projeler üretmesi çok önemli. Mezun olduktan sonra tekrar Bartın’a geldiklerinde bizleri ziyaret etmeleri de ayrıca bizler için büyük mutluluk. Değerli kardeşimize nazik ziyareti için teşekkür ediyor, çalışma hayatında başarılar diliyorum” dedi.

MUHTAR UZUN’DAN BAŞKAN AKIN’A ZİYARET

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Ulus Ağaköy Muhtarı Nuri Uzun’u makamında ağırladı. Sohbet havasında geçen ziyarette Başkan Akın, gerçekleştirdikleri çalışmalarla ilgili Muhtar Uzun’dan bilgi aldı. Belediye projelerinin de değerlendirildiği ziyarette Akın, nazik ziyareti için Uzun’a teşekkür etti.

176 YILLIK GURUR

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Türk Polis Teşkilatının kuruluş yıl dönümü ve Polis Haftası münasebetiyle kutlama mesajı yayımladı. Başkan Akın, mesajında; “Güvenliğin ve kamu düzeninin teminatı olan Türk Polisinin ortaya koyduğu hizmetleriyle ve gösterdiği mücadele azmiyle milletçe haklı gururumuzdur. 1845’den bugüne kadar emniyet ve esenlik bekçisi, büyük bir gayretle asayiş ve toplum huzurunun güvencesi olmayı başaran Türk Polis Teşkilatımızla övünüyoruz. Polis olmak; fedakârlık ister, özgüven ister, öz değerlere bağlılık ister.

Ülkemizin bölünmez bütünlüğünün korunmasını sağlayan polislerimiz, toplumda huzuru ve asayişi temin etmek için yeri geldiğinde gözünü kırpmadan canlarını ortaya koyarak büyük bir cesaretle vazifelerini ifa etmektedirler. Emniyet Teşkilatımız bünyesinde görev yapan değerli polislerimize bir kez daha halkımız ve şahsım adına teşekkürlerimi sunuyor, vazifesi başında şehit olan polislerimizi minnet ve rahmetle anıyorum. Türk Polis Teşkilatı’nın sağladığı güven ve huzur ortamında gelinen 176. yıl dönümünde, tüm polislerimizin Polis Haftası’nı kutluyor, sağlık, başarı ve aileleriyle birlikte en iyi dileklerimi sunuyorum” dedi.

“SAĞLIK HER ŞEYİN BAŞI”

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, 7 Nisan Dünya Sağlık Günü ve 7-13 Nisan Dünya Sağlık Haftası münasebetiyle mesaj yayımladı. Akın, sağlıklı toplumun sağlıklı bireylerle oluştuğunu ifade ederken herkese sağlıklı bir yaşam temennisinde bulundu. Başkan Akın, mesajında; “Uzun süredir tüm dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan virüs salgın hastalığı hepimize bir kez daha gösterdi ki sağlık her şeyin başı. Ülkemiz salgınla mücadelesinde vatandaşlarımızın kurallara riayet etmeleri ve emeklerini hiçbir zaman ödeyemeyeceğimiz sağlık çalışanlarımızın fedakârca çalışmalarıyla başarılı bir şekilde sürdürüyor.

İçinde bulunduğumuz hafta münasebetiyle bir kez daha yinelemek isterim: Sağlıklı yaşam her bireyin temel hakkıdır. Devletin de toplum sağlığını korumada büyük görevleri vardır. Toplumu sağlıklı olmayan devletler, başarılı olup yükselemezler. Sağlık hizmetlerinin kalitesi, ülke düzeyine yaygınlığı ve vatandaşlarımızın bu hizmetlerden eşit olarak yararlanabilmesi, bir ülkenin uygarlık göstergesi olarak kabul edilmektedir. Bu vesileyle tüm sağlık çalışanlarımıza bir kez daha şükranlarımı sunuyor, tüm vatandaşlarımızın kendilerinden başlayarak toplum sağlığı için çaba sarf etmelerini temenni ediyorum. Dünya Sağlık Günü ve Dünya Sağlık Haftası’nı kutluyor, herkese sağlıklı bir yaşam diliyorum” dedi.

KARACASU BELEDİYE BAŞKANI BEYDİLİ’DEN BAŞKAN AKIN’A ZİYARET

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Bolu Karacasu Belediye Başkanı Celal Beydili’yi makamında ağırladı. Sohbet havasında geçen ziyarette Akın, belediye çalışmaları hakkında sohbet ederek fikir alışverişinde bulundu. Karacasu’da gerçekleştirilen faaliyetlerle ilgili de bilgi alan Başkan Akın,  Başkan Beydili’ye çalışmalarında kolaylık ve başarı diledi. Misafirperverliği için Başkan Akın’a teşekkür eden Karacasu Belediye Başkanı Beydili ise Akın’ı Bolu’nun Karacasu beldesine davet etti.

“Fikir Alışverişinde Bulunduk”

Ziyaretle ilgili değerlendirmelerde bulunan Akın; “Bolu Karacasu Belediye Başkanı Sayın Celal Beydili, beraberindeki heyetle birlikte belediyemizi ziyaret etti. Yapmış olduğumuz belediye çalışmaları hakkında sohbet ederek fikir alışverişinde bulunduk. Nazik ziyaretleri için kendilerine teşekkür ediyor, çalışmalarında kolaylıklar diliyorum” dedi.

BAŞKAN, DERNEK FAALİYETLERİYLE İLGİLİ BİLGİ ALDI

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Orduyeri Seyirtepe Yaptırma ve Yaşatma Derneği Başkanı Recep Demir ile Dernek Üyesi Yücel Saban’ı makamında ağırladı. Sohbet havasında geçen ziyarette Başkan Akın, dernek faaliyetleriyle ilgili bilgi alarak, fikir alışverişinde bulundu. Belediye çalışmalarının da görüşüldüğü ziyarette Akın, projelerle ilgili talep ve önerileri dinledi.

PARTİ ÇALIŞMALARIYLA İLGİLİ FİKİR ALIŞVERİŞİNDE BULUNULDU

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Milliyetçi Hareket Partisi önceki dönem İstanbul Fatih İlçe Başkanı Mehmet İlhan’ı makamında ağırladı. Milliyetçi Hareket Partisi Merkez İlçe Başkan Yardımcısı ve Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı önceki dönem Bartın İl Başkanı Bünyamin Özgüroğlu’nun da hazır bulunduğu ziyarette teşkilat çalışmalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulunuldu. Ziyaret sonrası değerlendirmelerde bulunan Akın; “Milliyetçi Hareket Partisi önceki dönem İstanbul Fatih İlçe Başkanımız Mehmet İlhan ve Ülkü Ocakları Eğitim ve Kültür Vakfı önceki dönem Bartın İl Başkanımız Bünyamin Özgüroğlu ile birlikte ziyaretime geldi. Parti çalışmalarımızla ilgili fikir alışverişinde bulunduk. Hoş sohbetleri ve ziyaretleri için teşekkür ediyorum” dedi.