Fransa Başbakanı Sebastien Lecornu, ülkede etkisini artıran aşırı sıcaklar nedeniyle ilgili bakanlarla bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonrası açıklama yapan Lecornu, vatandaşları dikkatli olmaları konusunda uyardı.
Son günlerde sıcaklıkların tehlikeli seviyelere ulaştığını belirten Lecornu, 18 Haziran’dan bu yana serinlemek için suya giren 40 kişinin hayatını kaybettiğini açıkladı.
sıcaklıklar 40 derecenin üzerine çıktı
Yaklaşık 10 gündür süren sıcak hava dalgası nedeniyle ülke genelinde 54 vilayette kırmızı alarm seviyesine geçildi. Birçok şehirde sıcaklıklar 40 derecenin üzerine çıkarken, yüzlerce okulda da eğitime ara verildi.