Hizbullah lideri Naim Kasım, ABD-Lübnan-İsrail arasında imzalanan çerçeve anlaşmaya ilişkin eleştiride bulundu. Kasım açıklamasında, dün ABD’nin başkenti Washington DC’de imzalanan anlaşmayı kınayarak, bunun yerine ABD-İran arasında yapılan mutabakat zaptının esas alınması gerektiğini söyledi.
Kasım, "Washington’daki çerçeve anlaşma küçük düşürücü ve utandırıcıdır, aynı zamanda egemenliğin teslimi anlamına gelmektedir Bu anlaşma geçersiz ve hükümsüzdür. İran-Amerikan mutabakat zaptının hükümlerinin uygulanması gerekmektedir" dedi.
Hizbullah lideri, İsrail’in Lübnan’dan çekilmesinin Lübnan’daki Hizbullah’ın silahsızlandırılması şartına bağlanmasına yönelik önerileri kınayarak, "İsrail’in çekilmesinin Lübnan genelinde direnişin silahsızlandırılmasına bağlanması, tüm kırmızı çizgileri aşan son derece tehlikeli bir öneridir" dedi.
'sahada mücadelemizi sürdüreceğiz'
Lübnan ile İsrail arasında varılan son anlaşmaya rağmen mücadelelerini sürdüreceklerini söyleyen Kasım, "İşgali yenmek için sahada mücadelemizi sürdüreceğiz. En zor şartlarda bile sahayı terk etmedik, bundan sonra da etmeyeceğiz" ifadelerini kullandı.
Hizbullah lideri Kasım ayrıca Lübnan yönetimine yönelik sert eleştirilerde bulunarak, Lübnanlı yetkilileri İsrail’in "işgaline gelecek yıllar boyunca meşruiyet kazandırmakla" suçladı. Kasım, "Bu durum, söz konusu toprakların siyonist varlığa ilhak edilmesine bile yol açabilir" dedi.
Lübnan makamlarına seslenen Kasım, "Zaman, Lübnan’ı yerle bir eden seçimlerinizden geri dönme zamanı" ifadelerini kullandı. Kasım ayrıca Hizbullah’ın, Lübnan’ın egemenliği, topraklarının özgürleştirilmesi ve İsrail işgalinin sona erdirilmesi yönünde "iş birliği yapmaya ve birlikte hareket etmeye hazır" olduğunu söyledi.
İran’ın Lübnan’a verdiği desteğe teşekkür
Kasım, İran ile ABD arasında yapılan mutabakat zaptının Lübnan’a "güçlü bir koz" verdiğini ve bunun "Lübnan’ın toprak bütünlüğü ve egemenliğini garanti altına aldığını" söyledi.
Hizbullah lideri ayrıca, İran’ın Lübnan’a verdiği desteği memnuniyetle karşıladığını kaydetti. Kasım açıklamasında, İran’ın Lübnan’da ateşkesin sağlanmasındaki rolünü överek, bunu "onur, haysiyet ve güç armağanı" olarak nitelendirdi.