Türkgün | Ekonomi | Maaş zamları belli oluyor: Temmuz 2024'te kim, ne kadar alacak?

Maaş zamları belli oluyor: Temmuz 2024'te kim, ne kadar alacak?

Memur ve emeklilerin maaşlarına yapılacak zam oranları, TÜİK’in 6 aylık enflasyon verilerine göre şekillenecek. Merkez Bankası tahminleri, maaşlarda %25,81’e varan artışları işaret ediyor. Peki maaşlara 2024 temmuz zammı ne kadar yansır, tahminler ne yönde? Detaylar haberimizde.

Memur ve emeklilerin maaşlarına yapılacak zam oranları, TÜİK’in 6 aylık enflasyon verilerine göre şekillenecek. Merkez Bankası tahminleri, maaşlarda %25,81’e varan artışları işaret ediyor. Peki maaşlara 2024 temmuz zammı ne kadar yansır, tahminler ne yönde? Detaylar haberimizde.

Haberlerimizi Google'da Takip Edin
Son dakika gelişmelerinden anında haberdar olun.
Google'da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin
KAYNAK: Haber Merkezi

Temmuz ayında emekli ve memur maaş zamları, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıklayacağı 6 aylık enflasyon verileriyle belirlenecek. Merkez Bankası'nın piyasa katılımcıları anketine göre 6 aylık enflasyon verisi %25,46 olarak hesaplandı. Bu hesaplamalar temmuz ayında açıklanacak olan haziran ayı enflasyonuyla aynı doğrultuda gelirse emeklinin alacağı zam oranı enflasyon farkına bağlı olarak yüzde 25.46 olacak. 

Merkez Bankası'nın tahminlerine göre:

  • 6 aylık enflasyon verisi: %25,46
  • Haziran ayı enflasyon verisi: %2,53
  • SSK ve Bağ-Kur emeklisi için zam oranı: %25,81
  • Memur ve memur emeklisi için beklenen zam oranı: %20,34


Kök Maaşlarda Seyyanen Zam

Kök maaşlara da seyyanen zam yapılması bekleniyor. Bu doğrultuda:

  • Kök maaşı 8 bin TL ve altında olanların maaşları 10 bin TL
  • Kök maaşı 10 bin TL ve üzerinde olanların maaşları 12 bin 500 TL - 15 bin TL arasında olacak.


Memur Emeklisi İçin Son Durum

Mevcut durumda memur emeklisi 14.760 TL maaş alıyor. Maaşlara %20,34 zam uygulanırsa bu rakam 17.766 TL’ye çıkacak. Eğer memur emeklisine yapılacak zam oranı SSK ve Bağ-Kur emeklisine verilmesi beklenen %25,81 zam oranı eşitlenirse, memur emeklisinin maaşı 18.569 TL’ye ulaşacak.

En Düşük Memur Maaşı

  • Bekar memur maaşı: 30.412 TL’den 36.598 TL’ye
  • Evli memur maaşı: 32.860 TL’den 39.453 TL’ye


Diğer Ödemelerde Güncellemeler

Enflasyon verisi ve toplu sözleşmeye göre güncellenen diğer ödemeler:

  • Bedelli askerlik 182.609 TL’den 219.130 TL’ye
  • 65 yaş aylığı 3.503 TL’den 4.205 TL’ye
  • Evde bakım parası 7.608 TL’den 9.130 TL’ye
  • Engelli aylığı 2.739 TL’den 3.357 TL’ye yükselecek.
Yorumlar
Yorumlar yükleniyor...
Daha fazla yorum yükle...