Türkgün | Gündem | Bakan Gürlek açıkladı! Türkiye ile Rusya arasında adli iş birliği protokolü imzalandı

Bakan Gürlek açıkladı! Türkiye ile Rusya arasında adli iş birliği protokolü imzalandı

Akın Gürlek, St. Petersburg’da düzenlenen Uluslararası Hukuk Forumu kapsamında Rusya ile adli iş birliğini güçlendirecek yeni bir protokol imzaladıklarını açıkladı.

Akın Gürlek, St. Petersburg’da düzenlenen Uluslararası Hukuk Forumu kapsamında Rusya ile adli iş birliğini güçlendirecek yeni bir protokol imzaladıklarını açıkladı.

KAYNAK: Haber Merkezi

Adalet Bakanı Akın Gürlek, St. Petersburg’da düzenlenen Uluslararası Hukuk Forumu kapsamında temaslarda bulunarak Rusya ile adli iş birliğini güçlendirmeye yönelik yeni bir protokol imzaladıklarını açıkladı. 

Gürlek paylaşımında şu ifadelere yer verdi:

"Uluslararası Hukuk Forumu’na katılmak üzere bulunduğumuz St. Petersburg’da, Rusya ile adli iş birliğimizi güçlendirecek ve sınır aşan suçlarla mücadelemize ivme kazandıracak önemli temaslarda bulunduk.

Rusya Federasyonu Başsavcısı Sayın Aleksandr Vladimiroviç Gutsan ile gerçekleştirdiğimiz heyetler arası verimli görüşmelerin ardından, iki ülke arasındaki adli yardımlaşmayı daha ileriye taşıyacak İş Birliği Protokolü’nü imzaladık.

Görüşmemizde; organize suç örgütleriyle ulusal ve uluslararası düzeyde yürüttüğümüz kararlı mücadeleyi vurgulayarak, adaletten kaçan suçluların iadesi konusundaki beklenti ve hassasiyetimizi açık şekilde dile getirdik.

Bu kapsamda, organize suç örgütü elebaşı olduğu değerlendirilen “Can Dalton” lakaplı Beratcan Gökdemir başta olmak üzere, haklarında iade taleplerimiz bulunan şahısların ülkemize iadesine yönelik taleplerimizi Rus makamlarına yeniden bildirdik.

Adalet Bakanlığı olarak; dünyanın neresine kaçarlarsa kaçsınlar suçluların takipçisi olmaya devam edecek, milletimizin güvenliğine ve huzuruna kastedenler hakkında adaletin tecellisi için kararlılıkla çalışmayı sürdüreceğiz."

Yorumlar
Yorumlar yükleniyor...
Daha fazla yorum yükle...