Yancı medya yalana doymadı

Yalan ve çarpıtma haberleriyle gündemi meşgul eden CHP yancısı medya baltayı yine taşa vurdu. Kamu kurum ve kuruşlarının en fazla reklam bütçesini gazetemiz Türkgün ve Bengü Türk TV’ye ayırdığı yönünde algı oluşturmaya çalışanlar yine büyük bir yalanın peşine takıldılar.

Google Haberlere Abone ol
Yancı medya yalana doymadı
05.07.2021 09:40

Başta; Evrensel, Birgün, Sol haber sitesi, Cumhuriyet, Tele-1, Halk TV gibi CHP yancısı yayın organlarının yalan üzerine inşa ettikleri haberler ile dezenformasyon çalışması yapmaları gazetecilik etiğinden ne kadar uzak olduklarını da gözler önüne serdi. Her fırsatta yalana sarılan, tekzip yayınlamaktan gazetecilik yapmaya fırsat bulamayan bu yancı yayın organları bir kez daha ürettikleri yalanı ellerine yüzlerine bulaştırdı.

Gazetemizin ve Bengü Türk TV’nin kamu kurum ve kuruluşlarının en fazla reklam bütçesi ayırdığı medya organı oldukları iddiaları üzerinden kara propaganda yapmaya çalışanlar yine sert kayaya çarptı.

Kamu kurum ve kuruluşlarının reklam dağılım oranlarını yayınlayan Gazete Duvar yazarı Kenan Şener konuyu gündeme getirmiş, süre ve ölçü bakımından reklam paylarını paylaşmıştı.

Şener, paylaştığı dağılıma göre en çok reklam alan yayın organlarının Türkgün Gazetesi ve Bengü Türk TV olduğunu belirtmiş, ardından yaptığı düzeltme ile bunun bütçe olarak en fazla olduğu anlamına gelmediğini ifade etmişti. Ancak gazetemiz Türkgün ve Bengü Türk TV’nin milli duruşundan rahatsız olan yancı yayın organları ortaya attıkları yalanı gerçekmiş gibi sunmaya devam ettiler.

SALDIRMALARI NAFİLE

Kenan Şener kaleme aldığı ilk yazısındaki yanlış anlaşılmayı gidermek için, “Yazıda aktardım ama yanlış anlaşılmasın yineleyeyim. En çok reklam alanı satan gazete, en çok kamu kaynağı alan gazete değil. Türkgün sütun-cm’de birinci görünse de reklam bütçesi çok düşük. TL bazında da bilgiler aldım bir sonraki yazıda aktaracağım” açıklamasıyla düzeltme yoluna gitti.

Şener “Türkgün’ün diğer gazetelerden daha fazla gelir elde ettiğini söyleyemeyiz. Her gazetenin reklam tarifesinin farklı olduğu akıldan çıkarılmamalı. Ayrıca, süreklilik arz eden reklamlarda birim santime düşen reklam maliyetinin daha düşük olduğu biliniyor. Yani Türkgün’e reklam vermenin daha az maliyetli olduğu, ancak birim toplamının yüksek göründüğü savunulabilir” demesine rağmen CHP’ye yakın yancı medya kuruluşları üç maymunu oynamaya devam ettiler.

BENGÜ TÜRK’E DE AYNI ÇAMURU ATTILAR

Kenan Şener’in ikinci yazısında paylaştığı tabloda ise Bengü Türk TV’nin saniye bazında en çok kamu bankası reklamı aldığını ifade eden yazısı üzerinden bu haberi “Kamu kaynakları MHP’ye yakın yayın organlarına aktarıldı” şeklinde bilinçli bir çarpıtma yaparak gördüler.

Kenan Şener, “Saniye bazında en çok kamu bankası reklamı alan televizyon Bengütürk TV oldu. Bengütürk TV, 2020 yılı içinde kamu bankalarına 601 bin 381 saniye reklam süresi sattı.

Buna karşın kanal 2020’de sadece üç özel bankadan reklam alabilmiş, hepi topu 12 bin 392 saniye. MHP’nin gazetesi ve televizyonu olarak bilinen Bengütürk ve Türkgün’ün kamu reklamı bolluğu bu çalışmanın en çarpıcı sonuçlarından biri. Ancak tekrar hatırlatmalıyım, bu sonuç kamu bankalarından en çok geliri bu yayıncıların aldığını göstermez” diye yazdı.

YANCI MEDYA’YA BEDAVA DAĞITIM, BEDAVA YEMEK

Kamu kaynaklarının MHP’ye yakın gazete ve televizyona aktarıldığı şeklinde yalan haberlere imza atan yancı yayın kuruluşları yakın zamanda kamu kaynaklarının kendilerine nasıl aktarıldığının üzerine örtmeye çalıştılar.

CHP’li belediyelerin resmi araçlarla Sözcü gazetesini dağıtmasından ve Halk TV’nin yemek faturalarını CHP’li belediyelerin ödemesinden rahatsızlık duymayanlar milli duruşundan ürktükleri gazetemiz ve Bengü Türk TV’yi hedef aldılar.

Sokağa çıkma kısıtlamasının uygulandığı günlerde Türkiye’nin birçok bölgesinde CHP’li belediyeler Sözcü gazetesini dağıtmış, birçok il ve ilçede CHP'li belediyeler resmi araçlarla bedava gazete dağıtımı için sıraya girmişti.

CHP'li belediyelerden Ankara'da 22 bin, Muğla'da Bin 50, Mersin'de 2 bin 600, Adana'da 3 bin 300, İzmir Karşıyaka'da ise 5 bin Sözcü gazetesinin dağıtıldığı belirlenmişti.

Kendi elleriyle gazete dağıttılar

Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün de sokağa çıkma yasağının uygulandığı mahalleleri tek tek gezerek vatandaşlara kendi elleriyle Sözcü gazetesini dağıtmıştı.Bir diğer skandal ise Halk TV’nin kursağından geçen 30 bin TL’nin Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından ödendiğinin ortaya çıkmasıydı. Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki BEL-PA AŞ'nin, Halk TV'ye 30 bin lira yemek ödemesi yaptığının belirlenmesinin ardından Sabah gazetesine konuşan BEL-PA A.Ş. Eski Muhasebe Müdürü İlhan Göksu, "İşlerden uzak tutulmaya çalışılsak da şahit olduğumuz olaylar oldu. Halk TV'nin muhasebesi bu bilgiyi benimle paylaşırken 'Nasıl olsa bizim belediyenin muhasebesi' rahatlığı içindeydi" diyerek özetlemişti. CHP'li Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar ise cuma günü bir kamyon Cumhuriyet gazetesini şehre getirterek cuma namazından çıkan cami cemaatine ücretsiz dağıtmıştı. Dağıtımı da devlet memuru olan zabıta ekiplerine yaptırmış, yaşanan skandala sosyal medyadan vatandaşlar tepki göstermişlerdi.

Yorumlar